カテゴリ
全体大矢雅章のウェブサイト お知らせ 展覧会情報 制作日記 ワークショップ 旅行記 散歩 交友録 ちょっと気になること 好物この一品 本棚 エッセイ 語学 以前の記事
2020年 10月2020年 05月 2020年 01月 2019年 12月 2019年 10月 2019年 07月 2019年 05月 2019年 01月 2018年 10月 2018年 09月 2018年 08月 2018年 07月 2018年 06月 2018年 03月 2018年 02月 2018年 01月 2017年 12月 2017年 11月 2017年 10月 2017年 09月 2017年 08月 2017年 07月 2017年 06月 2017年 05月 2017年 04月 2017年 03月 2017年 02月 2017年 01月 2016年 12月 2016年 11月 2016年 10月 2016年 09月 2016年 08月 2016年 06月 2016年 05月 2016年 04月 2016年 03月 2016年 02月 2016年 01月 2015年 11月 2015年 08月 2015年 07月 2015年 06月 2015年 05月 2015年 04月 2015年 03月 2015年 02月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 11月 2014年 10月 2014年 09月 2014年 08月 2014年 07月 2014年 06月 2014年 05月 2014年 04月 2014年 03月 2014年 02月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 08月 2011年 07月 2011年 06月 2011年 05月 2011年 04月 2011年 03月 2011年 02月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 11月 2010年 10月 2010年 09月 2010年 08月 2010年 07月 2010年 06月 2010年 05月 2010年 04月 2010年 03月 2010年 02月 2010年 01月 2009年 12月 2009年 11月 2009年 10月 2009年 09月 2008年 09月 2008年 08月 2008年 07月 2008年 06月 2008年 05月 2008年 04月 2008年 03月 2008年 02月 2008年 01月 フォロー中のブログ
メモ帳
最新のトラックバック
ライフログ
検索
その他のジャンル
ファン
記事ランキング
ブログジャンル
画像一覧
|
2007年に行った「描いて作る銅版画の不思議」のコンセプトを英語にしました。英語圏で通訳なしでワークショップ出来たらと夢が膨らみます。
■Draw to make the miraculous etching Tama art university Date: Class A 26 March 2007 / Class B 27March 2007 Time: 10:00-15:00 Limited : to 15 people each class (only for school child grades 1-6 ) Price : 3000yen (special material fee 1000yen) Teacher : Masaaki Ohya and 3 assistants ■ About the workshop When I was a child, I was inquisitive about many things but many adults couldn’t give me what I considered good answers and this disappointed me. So, I have been inquisitive since a child. I am interested in reasons for things. I think every child is inquisitive. I want to try to draw out curiosity from students to use in their printing. The workshop has a concept of art and science. At first, I am going to talk about copper. I will show copper ore and processed goods because it will be easy to understand for children. The students use a felt –tip pen and a seal to make an etching because it is very easy to make a drawing on the copper plate. After that, the students put the plate to acid. The acid dissolves the copper plate and the students can watch the plates change in the acid. The students will ask “why does the plate change form? ” I want to amaze and allow the students to discover. After that, the students prints the plate. I want students to know that the print is the inverse image of the copper plate. At last, the student washes the copper plate using salt and vinegar. It changes the plate color from dull pink to shiny rose-colored.
by guruguru-kobo
| 2011-01-10 23:53
| 語学
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ファン申請 |
||